دل نوشته های یک بارنا

منابع انگلیسی در مورد چراغ اتاق عمل چه می گویند؟

دوشنبه, ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ۰۱:۰۴ ب.ظ

کلینیک تخصصی چراغ اتاق عمل دکتر لایت ؛ یک نور جراحی - همچنین به عنوان نور عامل یا جراحی نامیده می شود - یک دستگاه پزشکی است که برای کمک به پرسنل پزشکی در طول یک عمل جراحی با روشن کردن یک ناحیه محلی یا حفره بیمار است. ترکیبی از چندین چراغ جراحی اغلب به عنوان "سیستم نور جراحی"
توسعه فنی
در اواسط سال 1850، اتاق های عملیاتی به سمت جنوب شرقی با پنجره های سقف ساخته شده بود تا از نور طبیعی خورشید تا حد امکان بهره مند شوند. بزرگترین مشکل، وابستگی روشنایی بود و اینکه آیا یک روش میتواند در زمان روز و شرایط آب و هوایی انجام شود. علاوه بر این، یک پزشک، پرستار یا تجهیزات پزشکی به راحتی نور را مسدود می کند. استفاده از آینه ها در چهار گوشه سقف به منظور بازتاب نور خورشید به سمت میز عامل تنها کمی از این مشکلات را کاهش می دهد.

تلاش برای استفاده از یک کندانسور نوری در نور غیر مستقیم برای کاهش حرارت، اما بدون موفقیت انجام شد. ورودی چراغ های الکتریکی به اتاق عمل در دهه 1880 همراه با مشکلات بود. با کنترل زودهنگام الکتریکی از نور منتشر شده ضعیف بود. نور الکتریکی هنوز در حال حرکت و انتشار است، با تابش گرما بزرگ.

دیودهای نوردهی به عنوان منابع نور، مشکل پرتو گرما را برطرف می کنند و نیازهای انرژی را کاهش می دهند.
کمیته بین المللی الکترومکانیکی (IEC) سند IEC 60601-2-41 را ایجاد کرد - الزامات ویژه ای برای ایمنی اولیه و عملکرد ضروری جراحی ها و چراغ ها برای تشخیص، 2009 برای ایجاد هنجارها و دستورالعمل ها برای ویژگی های جراحی و آزمایش نور ایمنی ایمن برای بیمار و نیز کاهش خطر ابتلا به سطح معقول هنگام استفاده از نور با توجه به کتابچه راهنمای کاربر. بعضی از استانداردها برای چراغهای جراحی عبارتند از:

نور همگن: نور باید نور خوبی را در یک سطح صاف، باریک یا عمیق در حفره ارائه دهد، به رغم موانع مانند سر و دست جراحان.
Lux: روشنایی مرکزی باید بین 160،000 تا 40،000 لوکس باشد.
قطر میدان نور: قطر D50 باید حداقل 50٪ از D10 باشد.
تحویل رنگ: برای تشخیص رنگ بافت واقعی در حفره، شاخص رندر رنگ (Ra) باید بین 85 تا 100 باشد.
امکان پشتیبان گیری: در صورت قطع برق، نور باید در عرض 5 ثانیه با حداقل 50٪ از شدت قبلی Lux، اما نه کمتر از 40،000 لوکس، بازگردانده شود. در عرض 40 ثانیه نور به طور کامل باید به روشنایی اصلی بازگردانده شود.
اعلامیه: سند IEC نیز اشاره می کند که چه باید به کاربر اطلاع داده شود. به عنوان مثال، مصرف ولتاژ و مصرف برق باید بر روی لامپ انفجار و یا بر روی چراغ نشان داده شود. در دستورالعمل های استفاده از موارد زیر باید اعلام شود. چراغ اتاق عمل
تمیز کردن و ضدعفونی کردن نور جراحی
جنبه های ایمنی فیلتر نوری (هدف و هشدار برای جلوگیری از حذف)
روشنایی مرکزی
قطر میدان نور
عمق روشنایی
رقیق شدن سایه
دمای رنگ همبسته [1] و شاخص رندر رنگ
تابش کل
تمیز کردن و ضد عفونی کردن
دست زدن به چراغ در صورت شکست
چگونه کاربر باید قوانین ملی بهداشت و ضد عفونی را رعایت کند


منبع : چراغ اتاق عمل

  • سینا ذاکری

چراغ اتاق عمل

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی