دل نوشته های یک بارنا

کلینیک تخصصی چراغ اتاق عمل دکتر لایت ؛ در ادامه اطلاعاتی از یک شرکت خارجی فعال در زمینه چراغ اتاق عمل را خدمتتان تقدیم می کنیم که می توانید بخوانید.

چراغ های جراحی برای رعایت استانداردها و دستورالعمل هایی که برای ایجاد ایمنی بیماران از طریق کاهش سطح خطر در حین عمل جراحی ایجاد می شود، مورد نیاز است. چراغهای تزریق باید دارای روشنایی بالا، رندر رنگی خوب باشند و ارزیابی درست حفره های بیمار را ارزیابی کنند. این کارکنان پزشکی را قادر می سازد تا در سطح مطلوب عمل کنند.

مشخصات روشنایی عبارتند از لوکس، درجه حرارت رنگ و شاخص رندر رنگ.

در سال 2009، کمیسیون بین المللی برق (IEC)، یک سازمان غیرانتفاعی غیرانتفاعی مستقر در سوئیس، استاندارد بین المللی IEC 60601-2-41 را ایجاد و تأسیس کرد. “الزامات خاص برای ایمنی چراغهای جراحی و چراغهای تزئینی برای تشخیص “.
بعضی موارد ضروری در استاندارد IEC 60601-2-41 ذکر شده است:

روشنایی (Lux): روشنایی مرکزی باید بین 40،000 لوکس تا 160،000 لوکس باشد.
دمای رنگ مرتبط (CCT): بین 3500 تا 6700 کیلوگرم (سفید زرد تا سفید سفید) پس از تصفیه.
شاخص رندر رنگ (CRI): شاخص رندر رنگ (Ra) باید بین 85 تا 100 باشد تا رنگ بافت را در حفره مشخص کند. تاکید روی نشانگر رندر خاص رنگ R9 نسبت به بقیه بیشتر است زیرا R9 توانایی یک منبع نور برای رنگ قرمز اشباع را ارزیابی می کند.
نور همگن: نور باید نور خوبی را در یک سطح صاف، باریک یا عمیق در حفره ارائه دهد، به رغم موانع مانند سر و دست جراحان.
پشتیبان گیری: در صورت وقفه برق، نور باید در عرض 5 ثانیه با حداقل 50٪ از شدت لوکس، اما نه کمتر از 40،000 لوکس بازگردانده شود. و در عرض 40 ثانیه نور باید به روشنایی اصلی بازگردانده شود.
رقیق شدن سایه: توانایی نور برای به حداقل رساندن اثر مانع با حداقل حداقل 10٪ از سطح لوکس واقعی.
برای پاسخگویی به این استانداردها، یک اسپکتروفتومتر روشنایی توصیه می شود، می تواند به طور موثر اندازه گیری و اندازه گیری روشنایی (لوکس)، شاخص رنگ رندر (CRI – Ra) و دمای رنگ مرتبط.

این مطلب در سایت دکتر لایت ، کلینیک تخصصی چراغ اتاق عمل منتشر شده است.

منبع

  • سینا ذاکری

چراغ اتاق عمل

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی